zaterdag 3 augustus 2013

Werd het tijd?

Ja hè?! 2 maanden heb ik niks van mij laten horen, maar ja tijd gaat snel als je druk bezet bent.

Laten we het maar in een vogelvlucht doen:

Wij gingen met vakantie, hopend op zon, maar slecht weer voorspeld. Maar gelukkig, geen sneeuw, modderstromen of andere drama, 1 dag regen en verder heerlijk weer. Onze vakantie was ook heerlijk, de kinderen hebben echt genoten, heerlijk met andere kinderen spelen, iedere dag het zwembad, wat wil je nog meer! Ik kreeg tijdens de vakantie al te horen dat ik de 20e en 25e juni de behandelingen bij de parodontoloog kreeg, eerst rechts en daarna links en daarna nog wat afspraken qua controles enz.

Dus de parodontoloog. Ik werd plat gespoten, de 2e x dubbel omdat ik nog wat voelde. Geweldig, ik heb er niks van gevoeld en zou er zo weer gaan liggen. De schade? rechts 3 kiezen eruit, bij 1 zat geen bot meer en ik moest daarom ook een maand lang uitkijken met snuiten van mijn neus, er zat alleen nog een vliesje tussen neus en kaakholte.
Links 2 verstandskiezen eruit, omdat die wat lastiger zitten is het trekken ook wat lastiger. En voor de rest hebben ze alle tanden schoongemaakt. Dit alles werd begeleid door een heerlijke antibiotica cocktail voor een week lang, 3 maal daags. 13 augustus mag ik terug komen voor de finale, de controle waaruit gaat blijken of het succesvol was.
Ik weet dat ik links nog een kies heb zitten waar een flinke gat in zit, mocht de behandeling nou succesvol zijn dan is het nog afwachten of de tandarts deze wil behouden of omwille van de rest gaat trekken.
En ow ja, om even alle reclames en onzin te ontzenuwen, een oral b of philips tandenborstel, maakt geen verschil, sterker nog, indien je normale tanden hebt en geen last hebt van je tandvlees kun je volstaan met de simpele elektrische variant van 1 van beide merken. Maar ja die vlieger gaat voor mij niet meer op.
Heb ik er profijt van? Merk ik er iets van? Ik denk/vind van wel. Ongemerkt had ik hiervoor nog wel eens last van wat pijntjes, die heb ik nu niet meer. En naar mijn idee zitten de tanden weer wat vaster. Dus fingers crossed.

Verder?
Charlotte is 4 geworden! JA ja onze kleine meid 4. Zo zeg wat gaat de tijd hard. In de week voordat ze 4 werd moest ze haar laatste prik ophalen. Gelijk weer door de keuring heen en ja ja, ik moet dit blijven vertellen, niet omdat het mij dwars zit, maar omdat ik het hilarisch vind. Ze heeft namelijk obesitas, whahahahahahah. En dan ook nog serieus de vraag: "wat denkt u daar aan te doen, mevrouw" Uh????? niks, u ziet mij, u kunt mijn man, Charlotte heeft onze en vooral mijn genen. En ja mijn huidige gewicht komt door mijn bourgondische levensstijl, maar die van mijn dochter door haar genen, een tomaat is er nog steeds niet in light variant, een wortel en komkommer ook niet en dat zijn toevallig haar lieveling snacks. Nou ja dat was ze dan gelukkig met me eens. En eindelijk waren ze het ook met mij eens dat er eens wat verder naar haar gekeken moet worden dan ze tot nu toe hebben gedaan. Dat haar gedrag toch niet altijd conform de grafiekjes zijn en dat ze toch een tik heeft meegekregen van mijn ziekteproces. Simpel voorbeeld, ze blijft maar vragen of ik wel terugkom van het werk, sporten, dokter en of ik haar wel op kom halen. Nog nooit gehad, sinds vorig jaar wel. Daarnaast blijf ik het vermoeden van hsp houden, dus verder kijken is wel goed.

En we waren 6 juni 5 jaar getrouwd, 5 jaar alweer


En dan komt de standaardopmerking, hoe..... Nou hoe houden we het met elkaar uit? Voor ons een weet ;)
En ja ik was ook onlangs jarig, Martin is over een paar weken jarig, dus het was tijd voor een feestje. Die hebben wij vorige week gevierd, met vele vrienden en familie van beide kanten. Gezellig dat het was! Helaas kun je zelf dan weinig tijd doorbrengen met je gasten, maar de afspraken staan al.

 

 


Het feestje werd de maandag voortgezet, Martin mocht rijden in een Ferrari, daarmee gaan alle clichés op en savonds het vlees wat ontdooit was opgemaakt.



1,5 week geleden had ik een controle afspraak in de oude Isala, de volgende staat gepland in uiteraard de nieuwe en ik ben dus voor 3 maand goedgekeurd. Dit x was die wat spannender, omdat mijn bioptwond wat opspeelde, dus ik wilde wel even de zekerheid krijgen van de arts. Toch eens nagevraagd hoe het zit qua verkleuringen op mijn huid, veroorzaakt door Levi, pleisters, knielen enz, helaas pindakaas, weglekken pigment en dat verdwijnt niet meer.

Ik sport nu een 1,5 maand. In Zwolle, samen met vele collega's en bekenden kwam ik later achter, hahaha. Maar het gaat steeds beter, kon merken dat het onbewust alweer bijna 2 maand had stil gelegen, maar na 2 weken was ik weer op niveau. Heerlijk is het, evenals de fiest die ik nu weer gebruik, karretje erachter en gaan. De kinderen vinden het ook super, ik alleen minder als ze ruzie maken.

En werk, ik werk inmiddels weer 4 dagen afgerond 6 uur, iets meer, omdat er wat arbeidstherapeutisch over komt, maar dat even terzijde. En daarbij ga ik van die 4 dagen nu 2 dagen naar Utrecht. Gelukkig is het zomer en heeft de a28 vanaf Amersfoort 3 banen. Het is pittig, ik merk aan allerlei klachten dat mijn lichaam nog sterk aan het wennen is, maar goed, ik doe het toch maar weer.

Er staat nog zoveel op de planning, maar ik moet goed blijven doseren, afgelopen week mijzelf terug gefloten want ik merkte dat ik mijzelf hard voorbij holde. 2 uitjes waar ik weer naar uit kijk zijn als eerste het concert van Ben Saunders, 9 november. Sommigen vinden hem een getatoeëerde aap, maar die gaan voorbij aan zijn zangkwaliteiten waarmee hij alle zangers voorbij streeft, iedereen kan een leuk deuntje zingen, maar hij heeft een gouden stem. En 22 november een avond ouderwets zuipen en mee lallen met alle Nederlandstalige hits in de IJsselhallen. Ben benieuwd of Martin deze avond overleeft en hij nog een x mee wil. Wat zouden jullie vinden?

Voorlopig genoeg, ik beloof dat mijn volgende blog vlugger komt, maar vooralsnog hou ik het hierbij.

En ow ja, NIET KLAGEN OVER HET WEER!!!!! Idd we gaan weer extreem qua temperaturen en ja ik merk het ook, mijn longen hebben een opdonder gehad van de chemo. Maar ja, wie klaagde er ook al weer over de regen, over de sneeuw over de kou? juist! Nu hebben wij wat wij hebben willen........

Dus fijn weekend, geniet ervan en tot de volgende x!


xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten