maandag 23 juli 2012

Helderheid

Helderheid, buiten is het eindelijk sinds weken weer helder ;) Ach zoals jullie weten vond ik het weer wel best, maar kan mij voorstellen dat jullie graag zon willen. Dus ik gun het jullie wel, maar helaas aan het eind van de week weer van die ellendige warme dagen, pff totaal geen zin in, vooral niet omdat ik woensdag weer een kuur krijg wat betekent dat ik vanaf woensdag tot en met vrijdag niet te pas ben.

Helderheid ook over de uitslag van de scan. Ik had vandaag weer een afspraak met de arts en toch nog de nodige vragen gesteld. Ten eerste, hoe groot de klier mag zijn, die van mij is nu 1,1cm en ik dacht dat het nogal groot zou zijn, maar wat blijkt, voor hun is een normale klier max 1 cm en deze is er bijna, dus de 6 kuren zullen voldoende zijn of het moet wel heel raar lopen. Ook bleken mijn lever en milt schoon te zijn, die werden bij de eerste constatering wel genoemd, maar bleken nu weer normaal. Ook heb ik nu last van vochtophoping, of eigenlijk heb ik dat al een hele tijd, maar het begon nu toch wel ergere vormen aan te nemen, dus inmiddels ben ik in het bezit van een plastabletje. Ook nog nagevraagd hoe het zit met koeltekap. Ik ben namelijk nog steeds in het bezit van mijn eigen haar, weliswaar in dunnere vorm, behoorlijk dun, maar nog steeds geen kale plekken. Dus ja om nu mijn haar op het laatste moment geheel te verliezen, daar zit ik niet meer op te wachten, dus als ik dat kan voorkomen. Maar deze koeltekap is nog in testfase en de arts raadde het zeer af. Je krijgt een ijskap van -5 op, knallende koppijn dus en daarnaast kan het de werking van de kuur beïnvloeden. Dus dan niet en maar duimen dat ik nog 4 weken met mijn bosje haar kan uitzingen.

Ook zat ik mij afgelopen weekend te bedenken dat het toch wel erg jammer is dat sommige mensen niet met mijn ziekte om kunnen gaan, tenminste dat denk ik. Ze ontwijken ons en hebben nog geen enkel contact opgenomen. Ik weet dat het voor sommige mensen moeilijk is om met ziekte om te gaan, ze weten niet wat ze moeten zeggen, worden er zelf emotioneel van of vinden het gewoon eng. Kan ik mij goed voorstellen, maar het is wel pijnlijk en een kaartje of smsje kan er toch wel vanaf lijkt mij dan. En tja als je mij een beetje kent dan weet je ook wel dat ik niet zo van het zelfmedelijden ben, dus zal je ook niet de oren van de kop zeuren over kanker, ach liever praat ik over de koetjes en de kalfjes. Ze zeggen altijd dat je in tijden van tegenspoed je echte vrienden leert kennen en dat begint dus wel te kloppen, hopelijk wordt het snel anders.

Maar goed, afgelopen vrijdag zat ik alweer 6 maanden in de ziektewet, het is echt voorbij gevlogen, maar dat houd ook in dat mijn kuren zijn voorbij gevlogen, want aanstaande woensdag mag ik weer kuren, kuur 5B, de 10e! Ik weet nog dat ik binnenkwam, nu behoor ik tot het meubilair en als het goed is, plug ik over 4 weken voor het laatst in, kunnen de vaten weer herstellen.

Dus op naar woensdag en voor nu welterusten!


1 opmerking: