donderdag 3 mei 2012

Er staat een afspraak voor de scan!

Zo, de afspraak voor de scan staat, volgende week krijg ik de pet-scan en die week erna, voor mijn volgende kuur, krijg ik de uitslag, Spannend!

Gisteren had ik natuurlijk de 4e keer kuur en dus afsluiting van deel 2. Eerst bloed prikken en alle bloedwaarden waren wederom goed. Mijn ijzer was weer verder gestegen en daardoor mocht ik nu stoppen met de ijzertabletten, fijn want het leverde toch wat ongemakken op. De arts sprak nog wel fijne woorden, vanwege het ijzer en uw bloedwaarden dient u op uw eten te letten, vooral rood vlees eten, nou dat is toch niet tegen een verkeerd persoon gezegd! Gnagnagna.

Helaas duurde het weer een uur voordat de eerste zak er was en vervolgens had ze het infuus op standje traag gezet waardoor de eerste zak 1,5 uur ipv 3 kwartier duurde. Uiteindelijk was het alweer bijna 6 uur voordat ik het ziekenhuis verliet.

Toch ook weer een kamer met veel verhalen, want tja iedereen heeft die gemeenschappelijke deler. Maar ze worden niet altijd besproken hoor! Gisteren ging het bijvoorbeeld ook over het kampioensfeest van Zwolle, dat toch helaas Ajax kampioen ging worden (dat gevoel was ook een gemeenschappelijke deler....) en het overlijden van een buurjongen. Op het laatst zat ik alleen met een mevrouw en zij was na een 1,5 uur alweer klaar, we kwamen zo uit op wat we hadden en dan is het toch wel weer even de harde waarheid, deze mevrouw had borstkanker en het was volledig uitgezaaid. Ze had het al eerder gehad en na de behandelingen was ze volledig genezen verklaart, om vervolgens een jaar later bij controle te horen dat ze niet meer te genezen was. Nu werd ze zolang mogelijk behandelt, totdat het niet meer aansloeg.

En nu? Vandaag staat standje rustiger dan rustig weer aan om maar weer eens bij te komen van de chemo.

Fijne donderdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten